maandag 29 juni 2020

vlinders




                                                               Vlinders in diverse maten.

Ik ben begonnen met 2 rode kaarten en 
daar loodrecht op elkaar de cirkel uit te snijden.
Dat is gelukkig gelukt.
 Het idee om een turn-round kaart 
te maken kwam van mijn man Jan. 
Vlinders vliegen altijd is zijn mening.
Heel veel jaren geleden waren deze kaarten zelfs
gewoon gesneden te koop en ook
de bijpassende 3d vellen.


Dit is een stempeltje die ik een jaar of 10 geleden op een beurs heb gekocht.
Tot mijn verbazing doet hij het nog steeds.
Wat een inkt zit er in zo'n kleur kussentje.


Deze kaart heeft natuurlijk 3 kanten en in het midden kan de vlinder draaien.
De kleine tulpjes zijn uit een cirkelstans gevallen en ik vind ze heel lief.
Op kleur gemaakt met "te gekke krijtjes" en reukloze terpetine.

De grote vlinder is ook een stans en bestaat uit een onder en een boven laag.
Precies op elkaar gelijmd met een borduurdraad er tussen.
De kleine vlindertjes heb ik met de Olba tang gestanst.
Zelfs gras wordt met een stans gemaakt.
De tekst is een stempeltje.



Ook de derde kant is voorzien van vele vlinders en bloemetjes





Het slot van al mijn kaarten hebben het bovenstaand stempeltje. 
Een herkenning van mijn werk.
Dat komt omdat ik een hele grote verzameling hondjes heb
van allerlei materialen en afmetingen.

Het is een heel verhaal geworden en hij doet mee met 
de chalenge van Girtz Creative Crafts.

groetjes Ida Camman.




6 opmerkingen:

  1. Een super leuk kaartje Ida, knap gedaan.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe kaart!
    Fijn dat je meedoet met onze vlinderchallenge!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart met de vlinder in het middelpunt, en die leuke kleine tulpjes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi kaartje geworden hoor Ida. Heel knap gemaakt met dat draaiende in het midden! Staan ook heel veel vlinders op. Leuk dat je meedoet met de uitdaging van de vlinders van GCC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél erg mooi gemaakt, met de zwevende vlinder.
    Goed dat je de kaart gelinkt hebt bij de challenge van Girlz Creatieve..... Ik denk dat je hiermee veel kans maakt op een top plaats. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi aartje
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge
    groetjes jolanda bongers
    DT girlz creative crafts

    BeantwoordenVerwijderen